Ruimtelijk beleid III: Grondbezit

13 januari 2023

"DE TOEKOMST VAN DE VOLKSHUISVESTING"

Foto: Kees van Spronsen / SP

Op woensdag 18 januari vindt wederom Politiek Café SPraak plaats. SP-afdeling West-Friesland organiseert er vanaf 20.00u. een discussie over de toekomst van de volkshuisvesting, met niemand minder dan Paulus Jansen. Paulus is voormalig directeur van de Nederlandse Woonbond en voormalig SP-wethouder in Utrecht en Tweede Kamerlid. Kom ook!

22 februari 2022

De wooncrisis te lijf – stem SP

We zitten middenin een wooncrisis. Dit is geen natuurverschijnsel, maar een politieke keuze. De SP zet daarom in op een actief woonbeleid. De wachttijden voor een huurwoning in Stede Broec zijn namelijk onaanvaardbaar lang. Nieuwe wijken worden wat ons betreft gebouwd met een visie op diversiteit en leefbaarheid. Met 40% sociale huurwoningen, appartementen en betaalbare koopwoningen, worden nieuwe wijken een afspiegeling van de samenleving.