Burendag Oostersluis een succes

27 september 2022

Burendag Oostersluis een succes

De Burendag in Oostersluis werd afgelopen zaterdag een groot succes. SP Stede Broec feliciteerde het Actiecomité ‘30 is zat’ met haar bereikte resultaten: de straat Overstort wordt verkeersveiliger gemaakt en alle bewoners worden nauw betrokken bij deze aankomende veranderingen! De taarten werden hartelijk ontvangen en spoedig uitgedeeld. Het actiecomité wil klankbord zijn voor heel de buurt Oostersluis en zoekt bewoners om zich aan te sluiten bij de te vormen bewonerscommissie.

Het schoolplein en de aula van Basisschool De Hussel, als ook Kinderboerderij De Hussel, werden zaterdag 24 september door buurtbewoners goed bezocht. De aanwezige attracties, spellen en een workshop-gevende DJ trokken tientallen mensen. De organiserende Marianne (tevens oprichter Kindgericht Werken) en Ingrid (voorzitter Actiecomité ‘30 is zat’) zijn zeer tevreden. Het al jaren strijdende actiecomité wacht met smart op de uitvoering van de afspraken van Wethouder Visser (ODS, Verkeer). ‘Na decennia afhouden van individuele bewoners en na enkele jaren strijd van het actiecomité, mag de eerste schop wat mij betreft spoedig in de grond. We zijn blij met de betrokkenheid van deze nieuwe wethouder en zien dat er stappen worden gezet om de buurt verkeersveiliger te maken’.

Via deze link kunt u teruglezen wat het actiecomité zoal heeft gedaan: gemeenteraadsleden toespreken, straatacties voeren, enquêtes organiseren, zwartboek aanbieden aan de wethouder, buurtbijeenkomsten houden en meer.

Woont u in de buurt Oostersluis in Grootebroek en bent u nieuwsgierig geworden naar de bewonerscommissie? Neem dan contact op met Ingrid via de mail: mpa.peerdeman@quicknet.nl
De SP staat deze bewoners al jaren bij in hun strijd voor een verkeersveilige weg. Wilt u ervoor zorgen dat de SP dergelijke activiteiten kan blijven doen? Word dan (actief) lid van de SP via https://www.sp.nl/lid-worden