Ondernemerschap

4 september 2022

“Minder voor de aandeelhouders is meer voor de medewerkers”

Op 3 september jl. organiseerde de SP haar Koopkrachtsymposium in het schitterende vakbondsgebouw De Burcht te Amsterdam. Experts als Arjan Vliegenthart (directeur van het Nibud), Rodrigo Fernandez (onderzoeker bij SOMO), Sander Heijne (onderzoeksjournalist en auteur Fantoomgroei), Mirjam de Rijk (journalist bij onder meer de Groene Amsterdammer) en Joost van Doesburg (FNV Schiphol) spraken o.a. over waarom mensen in deze rijke samenleving in financiële nood kunnen zitten. Ze droegen tevens enkele oplossingen aan.

15 juli 2022

Boeren op de blaren

Foto: Foto / Monique de Vogel

De fractievoorzitter van SP Stede Broec, Monique de Vogel, ging op 13 juli jl. op het Streekplein in gesprek met Westfriese boeren en tuinders. De plannen van het kabinet treffen hen in het hart. Daarom kwam er een delegatie naar het gemeentehuis om van zich te laten horen. Helaas was de SP de enige die met deze mensen in gesprek ging.

4 maart 2022

Buurthuis Princenhof moet terug!

Foto: . / .

Om onze inwoners eenvoudiger met elkaar in contact te laten komen, realiseren we in elke buurt een “Huis voor de Buurt”. Niet alleen in Princenhof, maar in elke wijk of buurt is een buurthuis of een ruimte met een buurthuisfunctie genoodzaakt. De SP zet daarop in.

18 februari 2022

De nummer één van SP Stede Broec: Monique de Vogel

Foto: Monique de Vogel / SP

Onze kandidatenlijst bestaat uit veertien kanjers. Eén van die kanjers is onze nummer één op de lijst, Monique de Vogel. Monique maakt zich onder meer sterk voor het Huis van de Buurt in de wijk Princenhof: “Om onze inwoners eenvoudiger met elkaar in contact te laten komen, realiseren we in elke buurt een “Huis voor de Buurt”. Niet alleen in Princenhof, maar in elke wijk of buurt is een buurthuis of een ruimte met een buurthuisfunctie genoodzaakt."