Gezondheidszorg

30 november 2022

Dankzij SP meerdere uitgiftepunten voor gratis menstruatieproducten

Foto: . / .

De aanpak van armoede is een stapje dichterbij gekomen. De gemeente trekt namelijk extra geld uit om menstruatieproducten uit te geven aan vrouwen en meisjes die dat nodig hebben. Onlangs is daarvoor in de gemeenteraad van Stede Broec, een voorstel van o.a. PvdA/GL en SP aangenomen. "Het helpt de gezondheid en de waardigheid van onze inwoners."

14 juli 2022

Aftrap campagne 'Stop de Armoede'

Foto: Foto / Margreet Keesman

De fractievoorzitters van SP Stede Broec en SP Enkhuizen hebben vanmorgen honderden tandenborstels en tubes tandpasta aan Voedselbank West-Friesland aangeboden. Hiermee trapten zij de actie ‘Stop de armoede’ af. Door giften van SP-leden en vanuit de Baptistengemeente, is deze welkome donatie mogelijk gemaakt. De Voedselbank zorgt ervoor dat alles goed terechtkomt.

10 december 2021

Een GGD Testlocatie is in Stede Broec hard nodig

Om het coronavirus te verslaan, wil de overheid dat je je laat testen als je klachten hebt. Een testlocatie is dan hard nodig. Het is voor velen onmogelijk, dan wel onmenselijk, om zich in Zwaag te laten testen.