Armoede is geen natuurverschijnsel; het kan worden voorkomen!

25 juli 2022

Armoede is geen natuurverschijnsel; het kan worden voorkomen!

Foto: Foto / Wijnand Doffer

In Stede Broec voeren we de komende weken op enkele momenten actie om aandacht te vragen voor het groeiende probleem van de armoede onder onze inwoners. We willen uiteindelijk toe naar een (beter) armoedebeleid in de regio, dus ook in onze gemeente. Zoek ons op en laat tevens een boodschap achter voor het kabinet!

Afgelopen zaterdag stond de SP bij de Lidl in de buurt Princenhof. Enkele SP’ers gingen met buurtbewoners in gesprek over diens eigen situatie. De stijgende kosten en het niet meestijgen van het inkomen, zorgen er namelijk voor dat heel veel mensen in de problemen komen. Om daar iets aan te doen, wil de SP van inwoners horen wat het voor hen in de praktijk betekent. Zo is het kunnen doen van boodschappen zeer problematisch. Men kon daarom ook op een heuse boodschappenlijst een boodschap meegeven aan Rutte.

De SP komt graag met u in contact, dus kom ons in de komende tijd

Foto: Foto / Wijnand Doffer
opzoeken. Zo zijn we aanstaande woensdagavond in de buurt van het Boerhaaveplein te vinden, op zaterdag 30 juli vanaf 11:00u op het Streekplein, dinsdagavond 2 augustus in de buurt van Sporthal de Flint en zaterdag 6 augustus vanaf 11:00u nabij de Dekamarkt aan de straat de Overstort.