"Schrijf een brief, verander een leven" - SP schrijft voor Amnesty

18 november 2021

"Schrijf een brief, verander een leven" - SP schrijft voor Amnesty

Foto: WB / Amnesty International

Op zaterdag 27 november van 11.30u tot 14.30u schrijven we voor Amnesty International bij Hét Postkantoor in Bovenkarspel. Het is een gezellig en zinvol terugkerend evenement geworden, waar veel inwoners uit Stede Broec en Enkhuizen aan meewerken. Schrijf je met ons mee?

Ieder jaar grijpen honderdduizenden mensen wereldwijd hun pen om te schrijven naar presidenten, ministers en koningen. Ze vragen om gerechtigheid voor mensen die gediscrimineerd worden om wie ze zijn, die vastzitten om hun mening, die gemarteld worden om wat ze geloven. De stapels brieven zijn van enorme waarde. Mensen voelen zich gesteund. Onrecht stopt. Gevangenen komen vrij. Dus: Schrijf een brief, verander een leven!

De Amnesty schrijfactie 'Write for Rights' heeft wel degelijk zin: Bekijk dit filmpje maar eens om te zien welke effecten het heeft.

En kom vooral naar onze eigen schrijfactie op zaterdag 27 november bij Hét Postkantoor in Bovenkarspel !!

Je kunt vrij inlopen vanaf 11.30. We stoppen om 14.30u.