Handtekeningenactie voor behoud kinderkledingbank

19 juni 2021

Handtekeningenactie voor behoud kinderkledingbank

Foto: Margreet Keesman / SP

Zaterdag 19 juni was een flinke ploeg SP-erg, aangevuld met vrijwilligers van de Kinderkledingbank in Stede Broec, te vinden bij winkelcentrum Koperwiekplein in Enkhuizen en bij winkelcentrum Streekhof in Bovenkarspel. Er werden honderden handtekeningen opgehaald voor behoud van de Kinderkledingbank. Zo’n 500 gezinnen in Enkhuizen, Stede Broec, Drechterland en Medemblik maken graag gebruik van het kledingaanbod voor hun (jonge) kinderen.

Deze gezinnen hebben door omstandigheden weinig tot niets te besteden. Al enige jaren zijn een flink aantal vrijwilligers actief met het verzamelen en weer verstrekken van kleding, maar onlangs raakten zij hun vaste plek kwijt. Daardoor moest de kledingbank haar werk helaas stilleggen. De SP organiseerde, samen met de Onafhankelijke Partij in Stede Broec, een actie om de gemeenten in de regio op te roepen de Kinderkledingbank te steunen. Dat resulteerde in een petitie via social media, een huis-aan-huis kaartenactie en het prominent aanwezig zijn van vandaag.

Binnenkort worden de handtekeningen nog even goed geteld en aangeboden aan de wethouder in Stede Broec. Daar waar we kunnen helpen om de organisatie verder te versterken zullen we onze diensten aanbieden.